Bra-makers Supply

Av en slump stötte jag på en nytt och spännande mönstertillverkare – Bra-makers Supply. Den här firman ligger i Kanada men Elingeria i Tyskland säljer deras mönster vilket ju är positivt då frakten blir lägre, fast den kunde ju vara lägre om ELingeria skickade med post och inte bud. Dessutom måste man betänka att det ska läggas på moms, (ev) tull och klareringsgavgifter om man handlar utanför EU. Det finns visst någon nedre gräns beroende på ordervärde.

Bra-makers Supply har bland alla sina BH-mönster ett korsettmönster och det var jag tvungen att beställa.

Image

Jag har ännu inte hunnit sy något efter mönstret men spontant tycker jag det ser lovande ut. Instruktionerna känns kanske lite …. annorlunda, vilket betyder att de kanske är skrivna av någon som designat vanliga kläder; typ lite Burda, Vogue och liknande. Korsetten är nog också modern och har just ingen historisk förebild; mönsterbeskrivningen nämner inget sådant men det spelar absolut ingen roll. Det är kanske till och med en fördel för den som inte söker en ”historiskt korrekt” korsett utan en modern korsett som funkar i moderna sammanhang.

Jag återkommer när jag fått ihop något. Notera att mönstret beskriver både en överbyst- och en underbystkorsett. Det är ju riktigt kul!

Kommentera

